Jesteś tutaj
Rozwijać analizę i syntezę wzrokową przez:
- wyszukiwanie wśród kilku obrazków jednego, różniącego się szczegółem;
- odnajdywanie w zestawie obrazków jednego pokazywanego na ilustracji;
- odnalezienie na dużej ilustracji przedmiotu pokazanego na pojedynczym obrazku;
- dopasowanie brakujących części na obrazku;
- składanie obrazka z części;
- układanie wzorów tematycznych z figur geometrycznych;
- układanie wzorów atematycznych według podanych przykładów.
Rozwijać grafomotorykę przez:
- rysowanie po śladzie,
- łączenie rysunku od punktu do punktu (np. od 1 do 10),
- kolorowanie,
- pisanie szlaczków,
- kalkowanie wzorów
- zaznaczanie drogi w labiryntach.
Rozwijać myślenie przez:
- trening szeregowania np.: układanie piłek, lalek, samochodów od największych do najmniejszych,
- układanie sekwencji np.: kilkukrotne ustawianie w określonym ciągu 3 różnokolorowych klocków,
- ćwiczenie pamięci, np.: zapamiętywanie układu czy liczby elementów, miejsca położenia dwóch jednakowych obrazków,
- trening myślenia przyczynowo-skutkowego, np.: układanie we właściwej kolejności historyjek obrazkowych, wskazywanie co jest przyczyną a co skutkiem,
- rozwijanie umiejętności klasyfikacji, np.: łączenie w zbiory elementów wg. kolorów, kształtów, wielkości.
Uczyć:
- rozróżniania strony prawej od lewej,
- właściwego układania elementów, pisania i czytania, tj. od lewej do prawej.