Jesteś tutaj
W okresie przedszkolnym dziecko uczy się orientacji w czasie. Zaczyna dostrzegać kolejność występowania zdarzeń, uczy się je przewidywać, określać czas ich trwania. Przyswaja słowa potrzebne do wyrażania następstwa czasowego. Oczywiście następuje to stopniowo, np. dziecko trzyletnie rozumie i używa słowa „wczoraj” i „dziś”, zaś czterolatek rozumie dodatkowo „jutro”.
Dziecko w okresie przedszkolnym poznaje coraz lepiej przestrzeń. Doskonałą okazją do uczenia się relacji przestrzennych (np.prawa, lewa, dół, góra) są zabawy ruchowe i konstrukcyjne. Ponadto podczas nich dziecko przyswaja słowa służące do określania położenia w przestrzeni.
Szczególnie ważny dla rozwoju rozumienia przyczyn jest czwarty rok życia. Wtedy dziecko potrafi wskazać, które ze zdarzeń było pierwsze, a które nastąpiło później i zastanawiać się co spowodowało te zmiany.