Jesteś tutaj
1. Dawać prawidłowe wzorce wymowy ( mówić powoli, wyraźnie ).
2. Rozmawiać z dzieckiem językiem dorosłych ( bez spieszczania )
3. Utrzymywać kontakt wzrokowy.
4. Wszystkie sytuacje naszego kontaktu z dzieckiem wykorzystywać do stymulowania mowy ( podczas codziennych czynności dziecka takich, jak jedzenie, ubieranie należy nazywać przedmioty, czynności.....)
5.Wprowadzać od najwcześniejszego okresu wyrazy dźwiękonaśladowcze (naśladowanie konika, krowy , kury , kaczki ,bzyczenie muchy , warkot silnika itd.)
6. Gimnastykować narządy artykulacyjne w formie zabawy (kląskanie konika, parskanie, cmokanie, wylizywanie talerzyka , dmuchanie balonów)
7. Wprowadzać ćwiczenia oddechowe ( dmuchanie na lekkie przedmioty np. waciki, piórka, paski papieru....)
8.Uwzględniać „zabawy paluszkowe” ( „Idzie rak..”, „Sroczka kaszkę warzyła”)
9. Czytanie i opowiadanie bajek, oglądanie obrazków, nazywanie różnych przedmiotów codziennego użytku
10.Śpiewanie dziecku i razem z dzieckiem, z uwzględnieniem rytmu
( wyklaskiwanie, wystukiwanie...)
11. Ćwiczenie pamięci przez mówienie krótkich wierszyków i rymowanek.
12. Zapewnić dziecku zabawki dydaktyczne dostosowane do wieku ( klocki, układanki i loteryjki obrazkowe, puzzle.....)