Błogosławiony
Edmund Bojanowski

Kalendarium

p w ś c p s n
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 

Kącik logopedy

WSPOMAGANIE LEWEJ PÓŁKULI MÓZGU.

SEKWENCJA-najważniejsze pojęcie dotyczące stymulacji lewej półkuli

Sekwencja jest ciągiem znaków (symboli) stanowiącym uporządkowaną wg. określonej reguły strukturę linearną.

Sekwencje potrzebne są do mówienia, czytania, pisania, rozumienia, działania, myślenia, porządkowania świata

Etapy ćwiczeń:

Wiele dzieci w wieku przedszkolnym wymaga pomocy logopedycznej. W trosce o prawidłową wymowę naszych podopiecznych na terenie przedszkola odbywają się nieodpłatne zajęcia z logopedą, panią Hanną Wróbel. Mając na uwadze jak najlepsze rezultaty pracy, zapraszamy rodziców do zaangażowania się w terapię swojego dziecka poprzez:

1. Dawać prawidłowe wzorce wymowy ( mówić powoli, wyraźnie ).    

2. Rozmawiać z dzieckiem językiem dorosłych ( bez spieszczania )

3. Utrzymywać kontakt wzrokowy.

4. Wszystkie sytuacje naszego kontaktu z dzieckiem wykorzystywać do stymulowania mowy ( podczas codziennych czynności dziecka takich, jak jedzenie, ubieranie  należy nazywać przedmioty, czynności.....)

5.Wprowadzać od najwcześniejszego okresu wyrazy dźwiękonaśladowcze (naśladowanie konika, krowy , kury , kaczki ,bzyczenie muchy , warkot silnika itd.)

Jakie głoski powinno wymawiać dziecko w określonym wieku

Rozwój mowy jest uwarunkowany genetycznie, zależy od wrodzonych właściwości organizmu i kontaktów z innymi osobami mówiącymi – czyli muszą tu współgrać czynniki biologiczne i społeczne. Mowa jest zjawiskiem unikalnym spotykanym wyłącznie u ludzi.

Już noworodek komunikuje się z otoczeniem i choć czyni to w sposób bezsłowny, to potrafi bardzo wiele przekazać za pomocą krzyku lub płaczu. Są one jedyną formą komunikacji noworodka do ok. 6-8 tygodnia życia. Różniące się wysokością, natężeniem, barwą, mogą wyrażać głód, ból, zmęczenie, potrzebę bliskości. Wyczulona mama często potrafi rozpoznać, czy płacz jej dziecka oznacza, że jest głodne, czy, że coś je boli, czy po prostu potrzebuje uwagi. 

Stymulacja  mechanizmów lewopółkulowych

Mózg składa się z dwóch półkul mózgowych, obydwie półkule pomimo identycznego wyglądu, wykonują różne zadania, realizują różnorodne funkcje, regulując zachowaniem człowieka.

Zwykle z lewą półkulą związane są funkcje mowy, czytania i pisania.

Prawa półkula jest dominująca podczas rozwiązywania zadań matematycznych, przestrzennych, muzycznych, a także niektórych językowych.

Funkcje lewej półkuli mózgu:

Opracowuje informacje sekwencyjnie (analitycznie, krok po kroku)

Godziny pracy

dni powszednie
6.30 - 17.00

Płatności

Nasz YouTube

Subskrybuj